2021. január 12., kedd

Martin Kay - Eastern 2. - Titkok útvesztője

 

Sziasztok! 

 Nem tudom, hogy milyen viszonyban vagytok a „Könyvek szava” oldalammal, de azt tudnotok kell, hogy mostanában nem tudok annyira aktívan dolgozni rajta, mint korábban. Ezért is lepett meg engem, amikor egy kedves író – Martin Kay - akinek az első könyvét már olvastam, felkeresett engem, és megkért hogy olvassam el az Eastern 2. részét, a Titkok útvesztőjét, és írjak róla a blogomon. Mivel nekem nagyon tetszett az első része, így nem is volt kérdés hogy elvállalom-e. Amikor megkaptam a könyvet, még nem adták ki, ezért PDF formátumban kezdtem el olvasni. Telefonon kicsit nehezebb, mintha egy könyvet tartanék a kezemben, de nincs e-book olvasóm. Szóval így kellett megoldanom. Később megvettem a könyvet és úgy folytattam.


A történetről annyit, hogy nekem már az elején berobbant a cselekmény. Eléggé eseménydús volt a kezdet, aztán a hullámvasúton kicsit lejjebb araszolt, majd újra fel. Kicsit megcsúsztam az értékeléssel, de azért még most is emlékszem a cselekményre. Yuko és Vajk utazását olvashatjuk a második könyvben. Itt fizikai és érzelmi kalandokra gondolok egyaránt. Egy lepukkant kocsival száguldoznak az ellenség nyomában. Konkrétan ez a fő cselekmény, ami a jelenben játszódik. A kihalt, lerobbant, elhagyatott városokban utaznak, ahol egyetlen ember sincs. De más van! Ebben a disztópikus történetben, vagyis a Titkok útvesztőjében, olyan alakokkal is találkozhatunk, amitől az embernek feláll a hátán a szőr. Erősen jelen van a műben az erőszak, a harc. Sokat dulakodnak a nézeteltérések miatt, és a felsőbbrendűség miatt. 

Az én meglátásom az lenne, hogy a két történetnek más a háttere, más a téma, más a mondanivalónak a csomagolása. Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a regényt, azt írnám, hogy titok. Természetesen ez a címében is szerepel a műnek. Mindenkinek vannak titkai, és mivel a sztorinak nincs vége ebben a könyvben, így a titokra sem derül fény. Vajk és Yuko is csak őrlődik magában. Belülről felemészti őket a mondanivaló. Ha mégis meggondolják magukat, és elmondanák egymásnak, hogy mi nyomja a szívüket, akkor biztos valami/valaki megakadályozza őket a tetteikben.

Amit hiányoltam az a szerelmi szál. Itt jóval kevesebb volt belőle, mint az első részében. Pedig ott sem volt túltolva. Az izgalomból viszont nem volt hiány. Néha megnéztem a borítót, hogy jó könyvet olvasok-e. Ugyanis a fegyverpárbajozós, western jellegű történet átbillent egy thriller, horror változatba. Ez a változás semmit nem vett el az élvezhetőségből. A képek viszont fantasztikusak. Itt is megkaphatjuk azt a minőséget, amit az első résznél. Néha kirázott tőlük a hideg. Az biztos, hogy mindig elidőztem egy kicsit a képeknél.


Összességében, ebben a rövidke értékelésben annyit írnék, hogy itt-ott néha elvesztettem a fonalat. Nem tudtam, hogy múltban vagy jelenben vagyok. Számomra ez nem volt egyértelmű.

Viszont a humor az fantasztikus volt. Martin Kay remekül megalkotta a párbeszédeket. Nagyon sokat ad a könyvnek ez a lazaság.

A két főszereplő közel állnak hozzám, és remélem a későbbiekben egymáshoz is több közük lesz majd, mint most. Lehet, hogy pozitívabb értékelést írtam volna ha elolvastam volna az első részt közvetlen a második előtt. De úgy gondolom, hogy nem írtam rosszat a könyvről. Az öt csillagból én egy négyest adnék. A titkok, a szerelmi szál, és az izgalom teljes mértékben kiegészítik egymást. Szóval... nekem jöhet a harmadik rész. Kíváncsian várom mi fog történni a szereplőkkel. Olvassátok el! Természetesen az első rész után.

Martin Kay facebook oldala

Instagramon itt találod meg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Martin Kay - Eastern 2. - Titkok útvesztője

  Sziasztok!   Nem tudom, hogy milyen viszonyban vagytok a „Könyvek szava” oldalammal, de azt tudnotok kell, hogy mostanában nem tudok ann...